Apple va depasi succesul Lenovo in China


Presedintele Lenovo, Liu Chuanzhi, declara anul trecut ca Lenovo este norocoasa pentru ca Apple nu depune acelasi efort orientat spre consumatorii chinezi ca si compania sus-numitului. Se pare, totusi, ca norocul companiei Lenovo s-a terminat dupa imensul succes pe care Apple l-a avut cu iPhone-ul 4 in China.
Rezultatele vanzarilor noului iPhone in China se concretizeaza la cifra de 3,8 miliarde de dolari pe ultimul trimestru fiscal. Patru analisti de la Bloomberg au cazut de acord ca rezultatul Apple va depasi cu lejeritate cifra de afaceri pe acelasi trimestru a companiei Lenovo, care este estimata la maxim 3 miliarde de dolari.
Lenovo are sediile centrale in Beijing si North Carolina si a cumparat afacerea IT IBM ThinkPad. In Q2 a inregistrat profitul de 2,2 miliarde de dolari in China si 4,88 miliarde de dolari de-a lungul globului pamantesc.
La raportul celor de la Bloomberg, Lenovo a raspuns:
Rezultatele noastre in China sunt puternice. Lenovo este producatorul numarul 1 de PC-uri in China cu mai mult de 30 de procente in plus  pe piata fata de cel mai apropiat concurent al nostru.
Intr-adevar, in ceea ce priveste productia de PC-uri, Lenovo este in fata Apple pentru zona Chinei, insa nu la fel stau lucrurile in cazul telefoniei mobile.
Telefonul Lenovo LePhone, construit special pentru clientii chinezi, nu a avut nici pe departe succesul pe care l-a avut iPhone-ul in China. In ultimul trimestru fiscal LePhone nu a adus decat 187 milioane de dolari profit companiei.
Apple a mai avut un succes enorm si cu iPad 2, care atunci cand a fost lansat in luna mai a scos cozi de clienti pe strada.
La inceputul saptamanii, Lenovo a lansat trei noi tablete: IdeaPad K1 la $499, ThinkPad la $479 si IdeaPad P1 care urmeaza sa fie vandut incepand cu saptamana viitoare in toate magazinele distribuitoare Lenovo din China.
Apple a declarat ca deocamdata doar "testeaza piata" in China, comisionandu-si iPhone-ul numai unui singur provider de telefonie mobila din China (din cele trei companii majore de telecomunicatii). In plus, Apple nu a deschis decat 4 magazine retail in China (excluzandu-le pe cele contrafacute), desi acestea 4 se afla in cele mai productive zone din China de Nord.
Reamintim ca succesul Apple in China a dus la o isterie in masa, determinandu-i pe tineri sa-si vanda virginitatea pentru un iPhone 4 sau un rinichi pentru un iPad.

Totul despre iPhone este un blog creat din pasiune pentru tot ce inseamna iPhone, iPod, iPad si Mac. Ai ocazia de a te abona prin e-mail la cel mai bun blog dedicat iPhone-ului si ne poti urmari pe Facebook sau Twitter pentru ultimele noutati.

No comments:

Post a Comment