
Conform Apple, banca a inteles intr-un mod destul de original "sa-si creasca credibilitatea prin utilizarea celei mai bune tehnologii in angajamentele de lunga durata fata de clienti" (apple.com). Conform lui Todd Schofield, managerul diviziei mobile din banca, serviciile mobile pe care le ofera prin iPhone si iPad arata clientilor ca organizatia sa ia foarte in serios operatiunile cu banii acestora.
Avantajul banking-ului pe iPone si iPad: global si mobil
Standard Chartered se concentreaza in mod particular pe Asia, Africa si Orientul Mijlociu, insa modalitatea prin care o face este destul de originala. Banca le ofera clientilor sai sansa de a efectua operatiuni cu adevarat globale, iar adoptarea oficiala a iPhone-ului si a iPad-ului pentru a face aceasta sporeste imaginea unei apropieri a clientilor sai fata de Europa si Statele Unite ale Americii.Banca a dezvoltat doua aplicatii majore pentru clientii sai: Breeze, care combina banking-ul cu lifestyle-ul si Straight2Bank, care este destinat clientilor corporate, pentru tranzactii mari si automatizate.
Dar asta nu e tot. Banca si-a concentrat atentia si asupra propriilor protocoale si angajati, astfel incat acestia din urma beneficiaza de mai multe aplicatii interne.
Banking pe aplicatii interne de iPhone si iPad
Aplicatille "casei" sunt disponibile numai pentru unii angajati calificati si au fost scrise de Standard Chartered App Center. Ele sunt concepute pentru a transmite date financiare, imbunatatirea comunicarii interne si chiar pentru a introduce date in terminale precum PeopleSoft si SharePoint, date care urmeaza apoi sa fie consultate de clientul insusi.Un exemplu de aplicatie interna este TradePort, destinata managerilor in relatii cu clientii si care incorporeaza unelte de schimb valutar pentru iPhone. Alta aplicatie e FX Rates, care se limiteaza la schimbul valutar in timp real la cotele bancii. Si enumerarea poate continua.
In Hong Kong, unde se desfasoara una din cele mai mari pieti bancare, Standard Chartered foloseste aplicatia iNeeds pentru a crea profilurile clientilor si a pastra legatura cu acestia, incluzand aici si suport in timp real privind conturile si creditele acestora. Doamna Huen, directorul departamentului de la Hong Kong, a declarat ca iNeeds le ofera atat angajatilor cat si clientilor o intelegere mai buna asupra a ceea ce inseamna "prioritatea clientului".
Pentru dezvoltarea aplicatiilor interne, banca se bazeaza pe o echipa mica de programatori, designeri grafici si experti in interfata, precum si pe informatiile de baza pe care Apple le ofera in al sau iOS Software Development Kit (SDK). Schofield a declarat din partea bancii ca "standardizarea Apple in crearea aplicatiilor presupune stabilitate si consistenta".
Siguranta iBanking-ului in viitor
Banca a acordat atentie si securizarii datelor clientilor sai. Standard Chartered sustine ca adoptarea platformei mobile iOS i-a perfectionat adaptarea la legislatia din diferite zone si pieti, in principal datorita faptului ca si compania Apple ca atare se adapteaza la ele in mod continuu.Schofield mai declara ca, pentru inceput, modalitatile de criptare pe care iPhone-ul si iPad-ul le ofera au fost de ajuns pentru a lansa serviciul lor de iBanking. La aceasta, banca a mai adaugat o transmisie directa de la bancomate, care indica clientilor ce terminale bancare le sunt in apropiere si daca este vreunul defect.
iBanking-ul este un termen pe care nu l-am asociat neaparat pana acum cu Apple. Lucrurile par, totusi, sa se schimbe. Iata si clip-ul primei banci din lume care si-a mutat serviciile mobile pe iPhone si iPad:

Totul despre iPhone este un blog creat din pasiune pentru tot ce inseamna iPhone, iPod, iPad si Mac. Ai ocazia de a te abona prin e-mail la cel mai bun blog dedicat iPhone-ului si ne poti urmari pe Facebook sau Twitter pentru ultimele noutati.
No comments:
Post a Comment