Un mic studiu de caz pe clipul publicitar pentru Samsung Galaxy S II, clip pe care Samsung il difuzeaza pe toate mediile posibile si imposibile:
Bun. Acum sa-l comparam cu spot-ul oficial pe care Apple l-a lansat pentru iPhone 4:
Comentarii? Anyone? OK, o sa incep eu:
Observ doua abordari total diferite una fata de cealalta in cazul Samsung / Apple. In cazul Apple, una care ma va face sa cumpar iPhone 4, iar in cazul Samsung una care imi repugna in ceea ce priveste Samsung Galaxy S II. De ce spun asta?
Cred sincer ca reclama Samsung targeteaza un public absolut restrans de clienti potentiali: anume cei care sunt fie indeajuns de prosti incat sa li se para amuzante asocierile facute de diferitele fotografii prezentate in spot-ul publicitar, fie cei care au puternice convingeri anarhiste si militeaza pentru anihilarea oricarui simbol sacru sau care reprezinta ceva pentru diferitele culturi ale lumii.
Oricum, as rezuma tot ceea ce urmeaza in urmatoarea fraza: iPhone se adreseaza oamenilor familisti, interesati de stabilitate si siguranta, in timp ce Samsung Galaxy S 2 se adreseaza taranilor mistocari.
Mai intai, Samsung Galaxy S 2 ridiculizeaza garzile reginei Marii Britanii. Dincolo de faptul ca a glumi pe seama lor este deja un cliseu si nu mai percuteaza asa cum a percutat in anii '90 mistocareala de garzile reginei de la Buckingham Palace, Galaxy S 2 vrea sa ne transmita ca rigoarea nu e pe placul clientului potential.
Apoi, acopera cu o frunza "digitala" reprezentarea organelor genitale la o statuie-monument antic si asociaza fetisismul buzelor rujate de azi cu Mona Lisa lui Leonardo.
Mai departe, arata doi sobolani alergand pe caruselul de la Paris si o cireasa infipta in Everest. Samsung Galaxy S 2 tine locul organului sexual aflat in erectie a lui Buddha, iar apoi face misto de cat de gras este reprezentat acesta din urma in statuia din clip. Dupa aceasta, arata Sfinx-ul scobindu-se in nas, pe Iisus (de la Rio de Janeiro) facand acrobatii de circ si - nu in ultimul rand - Statuia Libertatii din New York facand striptease.
Eu nu stiu despre voi, dar Samsung si-a cam batut joc de o parte buna din simbolurile culturale ale lumii la momentul de fata. M-a cam scarbit clipul si daca intentia era sa ma faca sa cumpar, Samsung a esuat lamentabil.
Spotul Samsung ofera unele detalii tehnice, precum procesorul dual core si ecranul foarte mare, dar nu arata niciunde un om interactionand cu telefonul. Ceea ce este o greseala enorma din partea coreenilor. Ar avea multe si marunte de invatat numai de la o studiere atenta a clipurilor de promovare a produselor Apple. Mai sunt o gramada de elemente care lipsesc din clipul Samsung si se gasesc in clipul Apple, cum ar fi marturia personala a mai multor utilizatori, centrarea pe beneficii si nu pe specificatii tehnice (sau mistocareli, in cazul Samsung) etc.
Ce observam? In primul rand ca DA, videoconferintele sunt disponibile din 2004 si DA, exista telefoane mult mai bune ca iPhone 4, insa totusi iPhone 4 le ia pe toate pentru ca promovarea lui lasa un feeling de familiaritate si de caldura. Este de ajuns sa re-urmariti clipul cu iPhone-ul 4 de mai sus pentru a intelege de ce un telefon care nu are, in esenta, nimic nou (in afara de Retina Display) se poate vinde de o mie de ori mai bine decat telefoanele "ultraperformante" (dar goale de semnificatie) Samsung.
Totul despre iPhone este un blog creat din pasiune pentru tot ce inseamna iPhone, iPod, iPad si Mac. Ai ocazia de a te abona prin e-mail la cel mai bun blog dedicat iPhone-ului si ne poti urmari pe Facebook sau Twitter pentru ultimele noutati.
Bun. Acum sa-l comparam cu spot-ul oficial pe care Apple l-a lansat pentru iPhone 4:
Comentarii? Anyone? OK, o sa incep eu:
Observ doua abordari total diferite una fata de cealalta in cazul Samsung / Apple. In cazul Apple, una care ma va face sa cumpar iPhone 4, iar in cazul Samsung una care imi repugna in ceea ce priveste Samsung Galaxy S II. De ce spun asta?
Cred sincer ca reclama Samsung targeteaza un public absolut restrans de clienti potentiali: anume cei care sunt fie indeajuns de prosti incat sa li se para amuzante asocierile facute de diferitele fotografii prezentate in spot-ul publicitar, fie cei care au puternice convingeri anarhiste si militeaza pentru anihilarea oricarui simbol sacru sau care reprezinta ceva pentru diferitele culturi ale lumii.
Oricum, as rezuma tot ceea ce urmeaza in urmatoarea fraza: iPhone se adreseaza oamenilor familisti, interesati de stabilitate si siguranta, in timp ce Samsung Galaxy S 2 se adreseaza taranilor mistocari.
Ce face Samsung Galaxy S 2?
Mai intai, Samsung Galaxy S 2 ridiculizeaza garzile reginei Marii Britanii. Dincolo de faptul ca a glumi pe seama lor este deja un cliseu si nu mai percuteaza asa cum a percutat in anii '90 mistocareala de garzile reginei de la Buckingham Palace, Galaxy S 2 vrea sa ne transmita ca rigoarea nu e pe placul clientului potential.
Apoi, acopera cu o frunza "digitala" reprezentarea organelor genitale la o statuie-monument antic si asociaza fetisismul buzelor rujate de azi cu Mona Lisa lui Leonardo.
Mai departe, arata doi sobolani alergand pe caruselul de la Paris si o cireasa infipta in Everest. Samsung Galaxy S 2 tine locul organului sexual aflat in erectie a lui Buddha, iar apoi face misto de cat de gras este reprezentat acesta din urma in statuia din clip. Dupa aceasta, arata Sfinx-ul scobindu-se in nas, pe Iisus (de la Rio de Janeiro) facand acrobatii de circ si - nu in ultimul rand - Statuia Libertatii din New York facand striptease.
Eu nu stiu despre voi, dar Samsung si-a cam batut joc de o parte buna din simbolurile culturale ale lumii la momentul de fata. M-a cam scarbit clipul si daca intentia era sa ma faca sa cumpar, Samsung a esuat lamentabil.
Spotul Samsung ofera unele detalii tehnice, precum procesorul dual core si ecranul foarte mare, dar nu arata niciunde un om interactionand cu telefonul. Ceea ce este o greseala enorma din partea coreenilor. Ar avea multe si marunte de invatat numai de la o studiere atenta a clipurilor de promovare a produselor Apple. Mai sunt o gramada de elemente care lipsesc din clipul Samsung si se gasesc in clipul Apple, cum ar fi marturia personala a mai multor utilizatori, centrarea pe beneficii si nu pe specificatii tehnice (sau mistocareli, in cazul Samsung) etc.
Ce observam? In primul rand ca DA, videoconferintele sunt disponibile din 2004 si DA, exista telefoane mult mai bune ca iPhone 4, insa totusi iPhone 4 le ia pe toate pentru ca promovarea lui lasa un feeling de familiaritate si de caldura. Este de ajuns sa re-urmariti clipul cu iPhone-ul 4 de mai sus pentru a intelege de ce un telefon care nu are, in esenta, nimic nou (in afara de Retina Display) se poate vinde de o mie de ori mai bine decat telefoanele "ultraperformante" (dar goale de semnificatie) Samsung.
Totul despre iPhone este un blog creat din pasiune pentru tot ce inseamna iPhone, iPod, iPad si Mac. Ai ocazia de a te abona prin e-mail la cel mai bun blog dedicat iPhone-ului si ne poti urmari pe Facebook sau Twitter pentru ultimele noutati.
No comments:
Post a Comment