Faceti cunostinta cu pofticiosul iPad, care mananca bucata cu bucata piata notebook-urilor in lume

Stiu! iPad-ul nici macar nu se poate compara cu un notebook; sunt doua lucruri atat de diferite incat nici nu are rost sa intram in specificatii. Si Apple a stiut lucrul asta mai bine ca noi atunci cand a lansat iPad-ul anul trecut. Ba chiar a avut grija sa nu il compare sub nicio forma in publicitate cu notebook-ul.
Dar atunci - ce se intampla cu toti cei care isi cumpara iPad si sustin ca si-au inlocuit, astfel notebook-ul? Sunt ei nebuni? Poate! Dar cand vezi ca segmentele de piata pe care iPad-ul le-a mancat literalmente apartineau in trecut notebook-urilor, nebunia lor se transforma in cea mai pura realitate. Mai mult, companiile care se chinuiau anul trecut sa vanda laptopuri de $300 acum vand fara nicio problema iPad-uri de $500. Exemple sunt numeroase si la noi in tara, insa nu voi da nume...
Am scris de nenumarate ori ca este imposibil sa compari un iPad cu un laptop deoarece in toate statisticile iPad-ul nu apare la categoria "laptopuri". In sfarsit, Deutsche Bank si-a luat inima in dinti si a considerat iPad-ul un concurent serios al notebook-urilor. Lunea trecuta analiza sa a pietei a dus la urmatorul grafic:
Graficul arata cum Apple (linia rosie) pur si simplu a sarit pentru cei cinci concurenti ai sai - Acer, Asus, Dell, HP si Samsung - si a ajuns pe primul loc in vanzarea de notebook-uri daca fortam nota si consideram iPad-ul sa fie un inlocuitor al laptopurilor.
Chris Whitmore, din partea Deutsche Bank, adauga ca Apple a castigat piata notebook-urilor cu un device care nici macar nu are tastatura. Insa, Apple ar fi putut sa ajunga la acelasi rezultat chiar si fara ajutorul iPad-ului!
“Within the computing market, we see significant opportunity for Apple to take meaningful share in the second half as the Microsoft / PC ecosystem is relatively stagnant, lacking meaningful new offerings. On the other hand, Apple will be competing with an upgraded Mac OS, new MacBook Airs (and other forthcoming Macs) and a new iPad iOS. Within the Tablet market, the iPad remains the Gold Standard as competitors struggle for mindshare and traction (note HP’s price cuts on the TouchPad). Meanwhile, competing PC manufacturers have suggested Ultrabooks won’t ramp in material volumes until 2012 due to challenges driving price points meaningfully below Apple’s Air. As such, Apple appears particularly well positioned for more share gains heading into the back-to- school and holiday selling season.”
Iata ca in sfarsit cineva s-a riscat si a facut o statistica supralicitand iPad-ul in calitatea sa de pseudo-laptop. Rezultatele sunt, totusi, socante!

Totul despre iPhone este un blog creat din pasiune pentru tot ce inseamna iPhone, iPod, iPad si Mac. Ai ocazia de a te abona prin e-mail la cel mai bun blog dedicat iPhone-ului si ne poti urmari pe Facebook sau Twitter pentru ultimele noutati.

No comments:

Post a Comment